shadow

Πως θα προωθήσω οργανικά μια ιστοσελίδα στην Google

Πως θα προωθήσω οργανικά μια ιστοσελίδα στην Google

Η μεγαλύτερη ανησυχία των δημιουργών επαγγελματικών websites είναι αν θα καταφέρουν να προσελκύσουν αρκετούς επισκέπτες για να ενισχύσουν και ψηφιακά την επωνυμία τους. Γι΄ αυτό το λόγο, πολύ συχνά αναρωτιούνται πώς θα προωθήσουν καλύτερα την ιστοσελίδα τους στο κυβερνοχώρο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πετύχουν αυτό το στόχο. Και το κυριότερο; Είναι δωρεάν μα και πολύ αποτελεσματικοί. Θα μάθετε όλους τους τρόπους διαδικτυακής διαφήμισης, εάν αφιερώσετε λίγο χρόνο στην ανάγνωση των επόμενων γραμμών.

Πώς το ‘Search Engine Optimization’ θα προωθήσει οργανικά το site

Το SEO (‘Search Engine Optimization’) ενός ιστότοπου, οργανική προώθηση σελίδας με SEO, είναι ο θεμέλιος λίθος του διαδικτυακού μάρκετινγκ (digital marketing). Για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες, είναι απαραίτητο να βελτιστοποιηθεί με διάφορες τεχνικές ο ιστότοπος που έχετε. Μόλις επιτευχθεί η βελτιστοποίηση του, θα του δοθεί η δυνατότητα να γίνει ορατός από τις μηχανές αναζήτησης και να καταταχθεί στις υψηλές θέσεις των αποτελεσμάτων τους.

Η οργανική ανάπτυξη ιστοσελίδας τής προσφέρει μεγαλύτερη αξιοπιστία και προβολή στις μηχανές αναζήτησης. Οι χρήστες του διαδικτύου που αναζητούν κάθε φορά συγκεκριμένες πληροφορίες, «κλικάρουν» και εισέρχονται στα sites που βλέπουν μόνο στην πρώτη σελίδα της Google. Αν βρίσκεται και η δική σας ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις, θα αποκτήσετε άμεσα νέους επισκέπτες.

Ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν για να προβληθεί η ιστοσελίδα στην Google

Για να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης (‘Search Engine Optimization’) είναι αναγκαίο να προχωρήσετε σε συγκεκριμένες ενέργειες. Για αρχή, σκεφτείτε σε ποιους θέλετε να απευθυνθεί η ιστοσελίδα που έχετε δημιουργήσει. Αν είστε, λόγου χάρη, διαιτολόγος-διατροφολόγος, θα αναζητήσουν το site σας, άτομα που θέλουν να αδυνατίσουν ή γενικά να ακολουθήσουν μία πιο υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Αφού καθορίσετε το target group σας, όλες οι ενέργειες σας θα έχουν ως στόχο την ικανοποίηση των αναγκών αυτού του κοινού. Επόμενο βήμα είναι να βρείτε τα keywords που ταιριάζουν με το δικό σας ιστότοπο, ώστε να σας βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες του.  Για παράδειγμα, εάν ασχολείστε με το coaching και έχετε επαγγελματική ιστοσελίδα, τότε οι πιθανές κατάλληλες λέξεις-κλειδιά θα είναι ‘συμβουλευτική’, ‘life coaching’, ‘mentoring’, ‘business coach’ κλπ.

Έπειτα, δημιουργήστε ένα blog και σε αυτό ‘ανεβάστε’ ποιοτικά, πρωτότυπα και χρήσιμα για τους επισκέπτες σας κείμενα. Λόγου χάρη, θα μπορούσατε να γράψετε τις διαφορές ανάμεσα στο ‘coaching’ και στην ‘ψυχοθεραπεία’, εφόσον είστε coach. Ή να γράψετε διάφορες συμβουλές μόδας, αν το site σας σχετίζεται με αυτό.

Για την προβολή του site και την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας, χρειάζεται να διορθώσετε ορισμένα στοιχεία, όπως είναι οι headings, το URL κλπ. Προσθέστε, ακόμη, internal και external links αλλά και φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες είναι ελκυστικές για τους χρήστες. Όμως, θυμηθείτε να προσθέσετε και ‘alt text’ και να περιγράψετε τι περιέχει η εικόνα. Ο αλγόριθμός που χρησιμοποιεί η Google για την ευρετηρίαση του περιεχομένου των ιστοσελίδων, δεν βλέπει τις εικόνες αλλά διαβάζει το συνοδευτικό (alt) κείμενο τους.

Προώθηση ιστοσελίδας μέσω των social media

Εκτός από το SEO, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν πολύ στην προώθηση της ιστοσελίδας. Για να συμβεί αυτό, φροντίστε να τοποθετήσετε στο ιστότοπο τα κουμπιά των social media (like, share), ώστε να διευκολύνετε όποιον επισκέπτη επιθυμεί να κοινοποιήσει το περιεχόμενο του στα κοινωνικά μέσα.

Ακόμη, εγγραφείτε στα πιο δημοφιλή social media (Facebook, Twitter, Instagram, TIK TOK) και κάντε συχνές αναρτήσεις. Αναδημοσιεύστε τα κείμενα της ιστοσελίδας, χρησιμοποιήστε hashtags, συζητήστε με τους ακόλουθους σας, λύστε πιθανές απορίες τους, προτρέψτε τους να επισκέπτονται τακτικά το site σας. Η συχνή επικοινωνία μέσω των social media δημιουργεί μία σχέση εμπιστοσύνης και αυξάνει τις πιθανότητες της επαναλαμβανόμενης επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα.

Προώθηση website με την βοήθεια των email

Άλλος ένας τρόπος προβολής του site είναι η δημιουργία και αποστολή μέσω email έξυπνων newsletter. Εάν επιθυμείτε να προβάλλετε με αυτό το τρόπο τον ιστότοπο σας, ζητήστε από τους επισκέπτες του να εγγραφούν στην λίστα των newsletter. Για να δεχτούν εκείνοι πρόθυμα, δώστε τους κίνητρα με την εγγραφή τους. Κίνητρο θα μπορούσε να ήταν ένα δωρεάν e-book με συμβουλές υγιεινής διατροφής και άσκησης, ένα δωρεάν webinar με κάποιο ενδιαφέρον θέμα κτλ.

Όταν εγγραφούν αρκετοί χρήστες, ξεκινήστε να στέλνετε newsletter με links από τα άρθρα που υπάρχουν στην σελίδα σας, ώστε να την επισκεφτούν και να τα διαβάσουν. Αποφύγετε τα πιο συνηθισμένα λάθη:

  • Τυποποιημένα μηνύματα: Σκεφτείτε και γράψτε κάτι πρωτότυπο στην πρώτη παράγραφο,
  • Υπερβολική συχνότητα αποστολής email: Μη στέλνετε καθημερινά email γιατί θα κουράσετε ή θα εκνευρίσετε τους αναγνώστες σας,
  • Λάθη ορθογραφίας ή σύνταξης και
  • Υπερβολικές φωτογραφίες

Οργανική προώθηση ιστοσελίδας με την χρήση βίντεο

Η χρήση βίντεο, είναι μία ακόμη αποτελεσματική τακτική για την προώθηση ενός website. Δημιουργήστε σχετικά βίντεο, «ανεβάστε» τα στην πλατφόρμα του YouTube, στο ΤΙΚ ΤΟΚ και σε άλλα social media και μετά ενσωματώστε τα links στο website σας. Στα βίντεο, μπορείτε να αναφέρετε τους λόγους που κάποιος πρέπει να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας, να παρουσιάσετε ένα webinar και να βρίσκεται μόνιμα εντός του ιστότοπου. Ή μπορείτε να επιλέξετε τα πιο δημοφιλή κείμενα που υπάρχουν στο site και να τα παρουσιάσετε με την βοήθεια μιας κάμερας. Όσο πιο ελκυστικά είναι τα βίντεο, τόσο περισσότερους νέους επισκέπτες θα αποκτήσετε.

Συνοψίζοντας, για να προβληθεί ένα website και να δεχτεί οργανική επισκεψιμότητα, χρειάζεται αρκετή προσπάθεια, επιμονή και δημιουργικότητα από τον κάτοχό του. Εάν ακολουθήσετε πιστά όλους τους παραπάνω τρόπους προώθησης, δεν θα σας απογοητέψουν τα αποτελέσματα. Και αν δυσκολευτείτε πολύ, θυμηθείτε πως μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από ειδικούς του ψηφιακού μάρκετινγκ.